Handelsbetingelser



1. Afgivelse af ordre

Fortrydelsesret af Julegaver købt i november og december gælder til og med d. 15/1- 2021.
Sidste frist for ordre leveret inden jul er d. 21 dec kl.14. og inden nytår er 28 dec. kl. 14.

På foodcare.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.

Husk du skal være fyldt 18 år for at handle på foodcare.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

Alle priser er inkl. 25% moms og andre afgifter men det er muligt at få vist priserne eks. moms ved at skifte til eks. moms i øverste højre hjørne. Hver opmærksom på at din browser husker denne indstilling til næste gang du handler på foodcare.dk.  Alle priser er dagspriser.

Det er ikke muligt, at se tidligere ordrer på websitet hvis man ikke har oprettet konto. Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til salg@foodcare.dk.

Bestilling:
For at foretage et køb på foodcare.dk skal du igennem 6 trin.

  1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.

  2. Indtast dine personlige oplysninger og opret evt. en konto.

  3. Vælg forsendelse og betalingsmåde.

  4. Godkend vores handelsbetingelser.

  5. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet.

  6. Hvis der er valgt kreditkortbetaling, udfyld da e-pay betalingsvindue.

Når du har udfyldt en bestilling, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvori der angives hvilke produkter, du har købt.
Hvis du ikke modtager en e-mail, kan dette skyldes, at din e-mail ikke har været gengivet korrekt. I så fald kan du kontakte os for at få bekræftet, at vi har modtaget din bestilling.

Efter ca. 1 uge efter levering af ordren vil der blive sendt en mail fra Ratepanel.com som er en dansk kundeanmelderservice.



2. Momsfritagelse og told

Salg indenfor EU: 
Foodcare tilbyder ikke salg med momsfritagelse til andre virksomheder i andre EU-lande. Der opkræves dansk moms på 25% for ordre til både private og virksomheder.

Salg udenfor EU:
Lande udenfor EU kan købe uden dansk moms på 25%. Se priser uden moms ved at trykke på "priser eks. moms." i øverste højre hjørne. Når du vælger et land udenfor EU ved ordreafgivelsen, opkræves det samlede beløb automatisk uden moms. Husk at leveringsadressen skal være udenfor EU for at denne regel er gældende.

Salg til Norge:
Som Norsk kunde kan du købe uden dansk moms men vil blive opkrævet Norsk moms efter modtagelse af ordren. Toldgebyret er inkl. i fragtprisen og du bliver derfor ikke opkrævet dette gebyr ved modtagelse af ordren. Hvis ordren er over 350 NOK inkl. fragt opkræves der en toldafgift hvis varen er omfattet af told men ingen af produkterne på Foodcare.dk er pålagt told. Læs mere om de Norske toldregler her.



3. Betaling

Kortbetaling:
Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun kortholder der kan læse dem. Hverken Foodcare eller andre har mulighed for at læse kortoplysninger.

Der ingen kreditkortgebyr på private danske og udenlanske kort indenfor EU. Se lovgivning her.

Kreditkortgebyrer for danske firmakort og udenlandske kort udenfor EU:

Dankort/eDankort: Ingen kortgebyr!
Visa/Visa electron: 1,15%
Mastercard: 1,15%

Bankoverførelse:
Hvis der benyttes bankoverførsel skal der overføres til Nordfynsbank på:

Konto nr: 6864-0001059719.

For udenlandske bankoverførelser skal benyttes: 
IBAN-nr: DK5468640001059719

BIC-kode(SWIFT): NSBKDK21

Ikano Bank:
Med Her&Nu lån fra Ikano Bank kan vi nu tilbyde et lån op til 40.000 kr. med delbetaling fordelt på op til 30 måneder.
Søg et lån her: Her&Nu Lån

Faktura til virksomheder:
Hvis virksomheder ønsker at betale med faktura kan denne betalingsform vælges, hvor der fremsendes faktura efter ordreafgivelse.
Som udgangspunkt skal der laves en forudbetaling før ordren afsendes men kreditaftale er en mulighed ved henvendelse til mads@foodcare.dk

EAN:
Digital fakturering til offentlige institutioner med kredit op til 30 dage netto.



4. Levering

Følg din pakke her:

Pakkesporing GLS

Pakkesporing Postnord

Pakkesporing Bring

Pakkesporing DB Scenker (kun for Svenske kunder)

Danske ordre:

Danske pakker leveres med GLS og leveringstiden er 1-3 hverdage. Ordre lagt efter kl.15 betragtes som modtaget den efterfølgende dag.
Vi afsender vores ordre kl.11 og det på ugedage tirsdag, torsdag og fredag.

Der er gratis fragt til pakkeshop ved ordre over 800 kr inkl. moms.

39 kr. til pakkeshop ved ordre under 800 kr.

69 kr. med omdeling til privat og erhverv.
Husk du kan oprette en fuldmagt ved GLS så du kan få leveret selvom du ikke skulle være hjemme til at kvittere for modtagelsen:
 gls.dk/fuldmagt.

Pakker over 20 kg. kan ikke sendes til pakkeshop og bliver derfor sendt med omdeling.
Pakker over 35 kg. og paller, sendes med Danske Fragtmænd og der vil her komme et fragttillæg som starter fra 350 kr inkl. moms.

Hvis pakken ikke afhentes indenfor 10 dage, sendes pakken retur til Foodcare.
Der opkræves returfragt + ny fragt til pakkeshop eller omdeling med GLS.

Returfragten beregnes udfra pakkens vægt:
0  -  1 kg: 50 kr.
1  -  5 kg: 60 kr.
5 - 10 kg: 75 kr.
10-15 kg: 110 kr.
15-20 kg: 130 kr.

Udenlandske ordre:

Sverige:

Svenske ordre leveres med GLS/DB Scenker og leveringstiden er normalt 3 til 5 hverdage.
Leveringsomkostningerne til Sverige er 85 dkr. til pakkeshop op til 30kg.

Norge:
Norske ordre leveres med GLS/BRING og leveringstiden er normalt 5 til 8 hverdage.
Leveringsomkostningerne til Norge er 275 dkr. eks. moms. for ordre op til 30kg. Hvis ordren vejer mere end 30kg. kan der forekomme ekstra omkostninger til fragt.
Prisen er inkl. toldgebyr så der skal kun betales 25% moms og evt. told af ordre over 350 Nkr. Men der er normalt ikke told på de varer Foodcare sælger.

Indfortoldningen behandles af GLS og når pakken er modtaget til toldbehandling i Oslo, sendes der en opkrævning til kunden for moms og evt. told.
Når påkrævningen er betalt, frigives pakken og sendes til kundens adresse uanset om det er privat eller erhvevsadresse.

Hvis der ikke er nogen på adressen til at modtage pakken, returneres den til det lokale BRING kontor.
Der bliver sendt et brev ud til kunden til information om hvor pakken kan afhentes.
Pakken skal afhentes indenfor 14 dage ellers vil pakken blive returneret til Oslo hvorefter Foodcare vil kontakte kunden for det videre forløb.

Grønland, Færøerne og Island:
Island med skib er 450 kr. eks. moms op til 35 kg. Leveringstid 1-2 uger med GLS
Grønland med skib er 450 kr. eks. moms op til 35 kg. Leveringstid 2-4 uger med GLS
Færøerne med skib er 350 kr. eks. moms op til 35 kg. Leveringstid 1 uge med GLS
Flytransport kan tilkøbes. Kontakt for pris.

HUSK at alle pakker uden omdeling skal afhentes indenfor 12 dage og at det kun er den person ordren er faktureret til der kan afhente pakken medbringende gyldig billedlegitimation. Hvis anden person skal afhente pakken skal der medbringes fuldmagt.

Husk at ordre der betales med bankoverførelse ikke sendes før betalingen er registreret hvis der ikke er lavet en kreditaftale og vil derfor forsinke leveringstiden.

Undersøg ALTID emballagen grundigt, også selvom fragtmanden har travlt, det er nemlig dit ansvar at kvittere for, at varen er i orden på det tidspunkt, du har modtaget den. Hvis emballagen ikke er intakt, SKAL fragtmanden/postbuddet tage varen med retur.

Hvis der er skjulte skader på varen, hvor der ikke har været synlige tegn på emballagen, ring da straks til fragtfirmaet. Dette skal ske hurtigst muligt og indenfor 5 hverdage da reklamationsretten herefter bortfalder. Du må ALDRIG tage produktet i brug før hvis produktet er skadet og alt emballage SKAL gemmes som dokumentation for, at der har været en skjult skade. Tag evt. billeder af skader på produktet og emballagen.



5. Reklamationsret

Privatkøb:
Når du handler på Foodcare har du som privatperson "B2C" 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Erhvervskøb:
Ved erhverskøb "B2B" har du som hovedregel 12 måneders reklamationsret hvis varen bruges til erhverv. Hvis varen bruges privat er det 24 måneder såfremt reklamationen har karakter af privat brug. 

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Fragt vedr. reklamation betales af Foodcare men kun ved brug af returporto rekvireret ved Foodcare. Ved reklamation udenfor Danmark betaler Foodcare kun returfragten til kunden efter endt reklamation. Hvis det vurderes at der ikke er tale om reklamation men f.eks. fejlbetjening af produktet, vil der blive opkrævet et servicegebyr på 100 kr. til dækning af fragt og tekniker. For kunder udenfor Danmark er service gebyret 500 kr.



6. Fortrydelsesret

Du skal indenfor 14 dage fra modtagelse af varen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, tlf. eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du har herefter yderligere 14 dage til at returnere varen.

Når varen er modtaget, kan der gå op til 5 hverdage før sagen er færdigbehandlet og yderligere 2 bankdage før pengene kommer retur.

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller ved at udfylde og sende formular efter denne skabelon. Se standardfortrydelsesformularen her

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse af produktet, fratrækkes et beløb som svarer til den værdiforringelse produktet vurderes til at have fået.
En værdiforringelse kan være hvis produktet bærer synlige tegn på brug eller hvis originalemballagen mangler eller er ødelagt i en sådan grad at det ikke længere er muligt at sælge produktet som nyt.
I de tilfælde hvor emballagen er ødelagt eller mangler vil der kun være tale om værdiforringelse når emballagen repræsenterer en betydelig værdi for produktets samlede salgsværdi.

Hvis du returnere hele din ordre, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som der er benyttet ved den oprindelige transaktion på ordren.
Dette gøres ved en overførsel af beløbet til din bank eller kreditkort, når vi har fået varen retur og kontrolleret, at varen lever op til reglerne for at kunne benytte fortrydelsesretten.
Hvis beløbet ønskes overført til anden konto, skal dette oplyses samtidig med at vi får oplyst, hvilken bank, registreringsnummer og kontonummer, pengene ønskes overført til.

Returfragt
Husk at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller faktura og send en mail til salg@foodcare.dk

Returvare i forbindelse med fortrydelsesretten sendes til Foodcare, Dræby Fedvej 590, 5330 Kerteminde og fragten hertil dækkes af køber. Husk at skrive "Retur og ordre nr." uden på pakken.

Bemærk! vi modtager ikke returvarer pr. efterkrav og leveret til pakkeshop. 



7. Handelsbetingelser for Firmaer og Institutioner

Handelsbetingelserne er som ovenstående, dog er der ikke 14 dages fortrydelsesret og reklamationsretten er kun på 12 mdr. Kontakt evt. Foodcare på salg@foodcare.dk for yderligere info.

Ydermere skal Firmaer og Institutioner være opmærksomme på, at nogle af vores produkter er produceret til privat brug, og at reklamationsretten af den grund kan blive begrænset, hvis produktet bliver brugt i et omfang, der ikke er tiltænkt det pågældende produkt. Kontakt gerne Foodcare om forholdsregler, før der bestilles en vare.



8. Kundedata

For at du kan indgå aftale med os på foodcare.dk har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos foodcare.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Ejeren af foodcare.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på foodcare.dk er Mads Hecter, ejer.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret og vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til foodcare.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
E-mail adressen videregives ikke til andre end til ratepanel.com som håndterer vores kundeanmeldelser og mailchimp.com som udsender vores nyhedsbreve.
Der fremsendes kun nyhedsbrev hvis man aktivt tilmelder sig og når man accepterer handelsbetingelser, vil der blive fremsendt mail fra ratepanel.com som er en dansk kundeanmelderservice.

Som registreret hos foodcare.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til foodcare.dk via e-mail mads@foodcare.dk.

Cookies

På foodcare.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Hvis du har spørgsmål angående dine cookies kan du henvende dig til Mads Hecter på mail: mads@foodcare.dk eller tlf: +45 24208220

Webstatistik.

Vi bruger en webstatistik på foodcare.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Webstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere foodcare.dk



9. Klageret

Hvis du skulle være utilfreds og vil klage over et køb, ønsker vi selvfølgelig at løse sagen med kunden på den bedst mulige måde.

Du skal kontakte Mads Hecter på salg@foodcare.dk eller ringe 24208220.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr ” 

Du kan også rette henvendelse til e-mærket som Foodcare er medlem af.

Vi bruger funktionelle og nødvendige cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Hvis du giver dit samtykke, så tillader du, at vi sætter cookies, og at vi behandler personoplysninger, som indsamles via cookies. Du kan læse mere om cookies her.

Acceptér funktionelle og nødvendige cookies