Handelsbetingelser



1. Afgivelse af ordre

På foodcare.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.

Husk du skal være fyldt 18 år for at handle på foodcare.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

Alle priser er inkl. 25% moms og andre afgifter men det er muligt at få vist priserne eks. moms ved at skifte til eks. moms i øverste højre hjørne. Hver opmærksom på at din browser husker denne indstilling til næste gang du handler på foodcare.dk.  Alle priser er dagspriser.

Det er ikke muligt, at se tidligere ordrer på websitet hvis man ikke har oprettet konto. Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til salg@foodcare.dk.

Bestilling:
For at foretage et køb på foodcare.dk skal du igennem 6 trin.

  1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.

  2. Indtast dine personlige oplysninger og opret evt. en konto.

  3. Vælg forsendelse og betalingsmåde.

  4. Godkend vores handelsbetingelser.

  5. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet.

  6. Hvis der er valgt kreditkortbetaling, udfyld da e-pay betalingsvindue.

Når du har udfyldt en bestilling, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvori der angives hvilke produkter, du har købt.
Hvis du ikke modtager en e-mail, kan dette skyldes, at din e-mail ikke har været gengivet korrekt. I så fald kan du kontakte os for at få bekræftet, at vi har modtaget din bestilling.



2. Momsfritagelse og told

Salg indenfor EU: 
Foodcare tilbyder ikke salg med momsfritagelse til andre virksomheder i andre EU-lande. Der opkræves dansk moms på 25% for ordre til både private og virksomheder.

Salg udenfor EU:
Lande udenfor EU kan købe uden dansk moms på 25%. Se priser uden moms ved at trykke på "priser eks. moms." i øverste højre hjørne. Når du vælger et land udenfor EU ved ordreafgivelsen, opkræves det samlede beløb automatisk uden moms. Husk at leveringsadressen skal være udenfor EU for at denne regel er gældende.

Salg til Norge:
Som Norsk kunde kan du købe uden dansk moms men vil blive opkrævet Norsk moms efter modtagelse af ordren. Toldgebyret er inkl. i fragtprisen og du bliver derfor ikke opkrævet dette gebyr ved modtagelse af ordren. Hvis ordren er over 350 NOK inkl. fragt opkræves der en toldafgift hvis varen er omfattet af told men ingen af produkterne på Foodcare.dk er pålagt told. Læs mere om de Norske toldregler her.



3. Betaling

Kortbetaling:
Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun kortholder der kan læse dem. Hverken Foodcare eller andre har mulighed for at læse kortoplysninger.

Kreditkortgebyrer for danske og udenlandske kort er:

Dankort/eDankort: Ingen kortgebyr!
Visa/Visa electron: 1,15%
Mastercard: 1,15%
Maestro: 1,15%
Diners: 1,15%
Diners (udenlandsk): 2,75%
JCB: 3,75%
American Express: 0,75%
American Express (udenlandsk): 3,75%

Bankoverførelse:
Hvis der benyttes bankoverførsel skal der overføres til Nordfynsbank på:

Konto nr: 6864-0001059719.

For udenlandske bankoverførelser skal benyttes: 
IBAN-nr: DK5468640001059719

BIC-kode(SWIFT): NSBKDK21


Viabill:
Køb op til 2000 kr. med
rente- og gebyrfri delbetaling i op til 24 måneder. Læs mere her 
Aftalen laves med Viabill og er udelukkende en aftale mellem kunden og Viabill.
Når du har indtastet dine oplysninger og er blevet godkendt af Viabill sender vi efterfølgende dine varer. Det sker normalt med det samme.
Husk at du kun kan afbetale for et samlet beløb på 2000 kr. Så hvis du har andre afbetalinger kørende, skal du sikre dig at du ikke overstiger dette beløb.
Når aftalen er indgået modtager du fra ViaBill en mail som indeholder alle relevante oplysninger samt login til "Mit ViaBill". Herefter betaler du direkte til ViaBill.

EAN:
Digital fakturering til offentlige institutioner med kredit op til 30 dage netto.



4. Levering

Danske ordre:
Gratis fragt uden omdeling til pakkeboks eller postbutik ved ordre over 800 kr inkl. moms.

49 kr. inkl. moms uden omdeling ved ordre under 800 kr.

69 kr. inkl. moms med omdeling til privat og erhverv.

Ordre over 35 kg. og som kræves leveret på palle, sendes med Danske Fragtmænd og der vil her komme et fragttillæg som starter fra 350 kr inkl. moms.

Udenlandske ordre:

Sverige og Finland:
Leveringsomkostningerne til Sverige og Finland er 199 dkr. inkl. moms op til 20 kg.
Leveringstiden er her normalt 4 til 6 hverdage

Norge:
Leveringsomkostningerne til Norge er 280 dkr. eks. moms og dette beløb er inkl. Norsk toldgebyr.
Der skal kun betales Norsk moms. Der er ingen told på Foodcare produkter.
Leveringstiden er her normalt 5 til 8 hverdage.

Grønland, Færøerne og Island
Leveringsomkostningerne til Island, Færøerne og Grønland beregnes efter ordren er gennemført og der pålægges derfor ikke fragt på ordren. Når fragten er beregnet udfra vægt, volumeberegning og om den skal med fly eller skib, kommer der en særskilt opkrævning på fragten som skal betales før afsending.
Leveringstiden er her normalt mellem 1-3 uger og leveres som standard med skib.
Flytransport kan tilkøbes. Kontakt for pris.

Ved ordre over 20 kg. vil der normalt komme et tillæg på fragtprisen som gælder for alle lande.

HUSK at alle pakker uden omdeling skal afhentes indenfor 14 dage og at det kun er den person ordren er faktureret til der kan afhente pakken medbringende gyldig billedlegitimation. Hvis anden person skal afhente pakken skal der medbringes fuldmagt.

Vi afsender ordre mandag, onsdag og torsdag hvis ikke andet er aftalt med kunden. Hvis ordren er afgivet inden kl. 15 på en af afsenderdagene vil ordren blive afsendt den pågældende dag til levering næste dag.

Se her liste over Svenske posthuse og her for Danske posthuse hvis der ønskes forsendelse som Poste Restante.

Det er muligt at afhente sin ordre på vores lager i Kerteminde efter aftale med Foodcare ved at svare på ordrebekræftelsen.

Husk at ordre der betales med bankoverførelse ikke sendes før betalingen er registreret hvis der ikke er lavet en kreditaftale og vil derfor forsinke leveringstiden.

Undersøg ALTID emballagen grundigt, også selvom fragtmanden har travlt, det er nemlig dit ansvar at kvittere for, at varen er i orden på det tidspunkt, du har modtaget den. Hvis emballagen ikke er intakt, SKAL fragtmanden/postbuddet tage varen med retur.

Hvis der er skjulte skader på varen, hvor der ikke har været synlige tegn på emballagen, ring da straks til fragtfirmaet. Dette skal ske hurtigst muligt og indenfor 5 hverdage da reklamationsretten herefter bortfalder. Du må ALDRIG tage produktet i brug før hvis produktet er skadet og alt emballage SKAL gemmes som dokumentation for, at der har været en skjult skade. Tag evt. billeder af skader på produktet og emballagen.



5. Reklamationsret

Privatkøb:
Når du handler på Foodcare har du som privatperson "B2C" 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Erhvervskøb:
Ved erhverskøb "B2B" har du som hovedregel 12 måneders reklamationsret hvis varen bruges til erhverv. Hvis varen bruges privat er det 24 måneder såfremt reklamationen har karakter af privat brug. 

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Fragt vedr. reklamation betales af Foodcare men kun ved brug af returporto rekvireret ved Foodcare. Ved reklamation udenfor Danmark betaler Foodcare kun returfragten til kunden efter endt reklamation. Hvis det vurderes at der ikke er tale om reklamation men f.eks. fejlbetjening af produktet, vil der blive opkrævet et servicegebyr på 100 kr. til dækning af fragt og tekniker. For kunder udenfor Danmark er service gebyret 500 kr.



6. Fortrydelsesret


Du skal indenfor 14 dage fra modtagelse af varen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, tlf. eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du har herefter yderligere 14 dage til at returnere varen.

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller ved at udfylde og sende formular efter denne skabelon. Se standardfortrydelsesformularen her

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Men emballagen skal være intakt og der må ikke være synlige tegn på ibrugtagning af produktet.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige hensyn ikke er egnet til at blive returneret. Hvis nogle af disse forhold ikke er opfyldt bortfalder fortrydelsesretten.

Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes dette købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Returfragt
Husk at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller faktura og send en mail til salg@foodcare.dk

Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetales købesummen naturligvis til dig. Dette gøres ved en overførsel af beløbet til din bank eller kreditkort, når vi har fået varen retur og kontrolleret, at varen lever op til reglerne for at kunne benytte fortrydelsesretten. Normalt krediterer vi altid beløbet tilbage til det kort det er blevet hævet på, men da dette ikke altid er muligt, er det derfor vigtigt, at vi får oplyst, hvilken bank, registreringsnummer og kontonummer, pengene ønskes overført til.

Returvare i forbindelse med fortrydelsesretten sendes til Foodcare, Dræby Fedvej 590, 5330 Kerteminde og fragten hertil dækkes af køber. Husk at skrive "Retur og ordre nr." uden på pakken.

Bemærk! vi modtager ikke returvarer pr. efterkrav!  



7. Handelsbetingelser for Firmaer og Institutioner

Handelsbetingelserne er som ovenstående, dog er der ikke 14 dages fortrydelsesret og reklamationsretten er kun på 12 mdr. Kontakt evt. Foodcare på salg@foodcare.dk for yderligere info.

Ydermere skal Firmaer og Institutioner være opmærksomme på, at nogle af vores produkter er produceret til privat brug, og at reklamationsretten af den grund kan blive begrænset, hvis produktet bliver brugt i et omfang, der ikke er tiltænkt det pågældende produkt. Kontakt gerne Foodcare om forholdsregler, før der bestilles en vare.



8. Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på foodcare.dk har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos foodcare.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Ejeren af foodcare.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på foodcare.dk er Mads Hecter, ejer.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret og vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til foodcare.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Ved tilmelding til nyhedsbrev,  registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre end til ratepanel.com som håndterer vores kundeanmeldelser og mailchimp.com som udsender vores nyhedsbreve.

Som registreret hos foodcare.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til foodcare.dk via e-mail mads@foodcare.dk.

Cookies

På foodcare.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Hvis du har spørgsmål angående dine cookies kan du henvende dig til Mads Hecter på mail: mads@foodcare.dk eller tlf: +45 24208220

Webstatistik.

Vi bruger en webstatistik på foodcare.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Webstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere foodcare.dk



9. Klageret

Hvis du skulle være utilfreds med vores service eller produkter ønsker vi selvfølgelig at løse sagen med kunden på den bedst mulige måde.
Der kan selvfølgelig altid søges hjælp via forbrugerklagenævnet til juridiske spørgsmål eller ved henvendelse til e-mærket som Foodcare er medlem af.


Vi bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.

Acceptér